Sunday, May 15, 2011

Aku Masih Bergelar Guru

Ketika ini aku masih bergelar guru. Terus berjuang untuk anak-anak bangsa. Sesekali timbul rasa jemu, ku lontarkan perasaan itu jauh-jauh. Menjadi guru kini, tidak hanya waktu pagi hingga tengah hari. Walaupun waktu dah boleh pulang untuk menemui anak dan isteri tercinta, tetapi guru kini terus betapa di bilik guru menyiapkan kerja-kerja yang seringkali bertimbun. Dari tugas utama mengajar, menanda buku, membuat persediaan, menyiapkan file pengurusan dan sebagainya adalah menu harian seorang guru kini. Gaji yang diterima tidak menjanjikan seorang guru mewah tetapi demi anak bangsa dan redho Allah mengukuhkan rasa cinta untuk menjadi seorang guru. Kini aku masih bergelar guru dengan harapan terus berbakti untuk memberikan sekelumit ilmu pada anak bangsa, biarpun anak bangsa kelak akan menjadi lebih berharga daripada seorang yang masih bergelar guru. Kerana aku adalah seorang guru. SELAMAT HARI GURU. HORMATILAH GURU MU.

Aku Masih Bergelar Guru


 

No comments:

Post a Comment